Blog: artikelen, interviews en meer
Mijn blogs lezen? Gebruik de zoekfunctie of scroll hier door het overzicht.
“Ik schrijf je een lange brief, want ik heb geen tijd voor een korte.” De schrijver van deze zin schijnt Blaise Pascal te zijn. Kort en krachtig schrijven is inderdaad veel werk.
Ons gebruik van digitale diensten en producten is eerder gemakzucht dan vertrouwen. En dat kost ons drie dingen: privacy, planeet en aandacht.
De (on)geschreven regels van goed contentgebruik…? Daar denken we vaak te moeilijk over. Of juist te makkelijk, vindt Charlotte Meindersma.
Deze blog is voor alle tekstschrijvers, copywriters, redacteuren, bloggers, storytellers, contentmarketeers en communicatieadviseurs.
Voor Iacobien Riezebosch gaat digitale toegankelijkheid niet om extra aandacht voor een kleine groep, maar om volledige aandacht voor iedereen.
Als iedereen bij de overheid heel empathisch is, dan krijgen mensen vanzelf meer vertrouwen in de overheid. Met die gedachte begon Maike Klip haar onderzoek.
Het is vreemd: zo actief als we minder afval op aarde willen, zo passief gaan we om met de ruimte in onze andere habitat. Je weet wel: online.
Wil jij meer bezoekers op je website via Google? Wacht, ik stel de vraag anders: wil je meer relevante websitebezoekers via Google? (Ik ga er vanuit dat je nu ‘ja’ zegt.)
Wil je écht met SEO aan de slag? Vergeet de zoekmachine. Dat klinkt tegenstrijdig, maar volgens SEO’er Ruben Bunskoeke is dit eigenlijk heel logisch.
Nobody said it was easy. Dat geldt ook voor goede content. Maar dat het geen makkie is, betekent niet dat het niet simpel hoeft te zijn.
De Grote Twijfelshow is begonnen. Waar ben ik mee bezig? Kan ik het wel? Wil ik blijven tekstschrijven? Of moet het roer radicaal om?