Stiekem ben ik best wel een idealist.

Niet dat ik ronddobber op een boot van Greenpeace. Of dat ik ontwikkelingswerk doe in Zimbabwe. Want dat doe ik allebei niet.

Maar ik werk wel bewust met content. Van woord tot website: met content kun je prachtige dingen doen. En dat gebeurt gelukkig ook, on- én offline. Met drukwerk van toegevoegde waarde, écht klantgerichte communicatie en gebruiksvriendelijke websites.

Content to serve people, zeg maar.

Helaas is er ook een andere kant.

Een kant van alleen maar zenden en de gebruiker niet zo serieus nemen. Met websites die brakker zijn dan Brabanders na carnaval. Met dertien-in-een-dozijn content. Of met gewiekste marketing voor slechts de pageviews en click-through rate.

Hm, te cynisch…?

Gelukkig ben ik óók een realist. Van idealisme alleen kun je niet leven. Daarom geloof ik dat content alleen werkt met een goed plan. Daar hoort onderzoek bij, een strategie en harde data.

Allemaal dragen ze bij aan goede content. Niks mis mee dus, zolang de gebruiker maar centraal staat. 😉

Goed, even iets meer over mij:


Jeroen Schalk, 1989, geboren in Nijmegen. Gesetteld in Utrecht, met een gezin. In een rijtjeshuis en met een klimplant naast de voordeur. Ik ben slecht in elevator pitches. Maar dankzij twee jonge kinderen weet ik wél jaloersmakend veel over Peppa Pig en Brandweerman Sam.

Ik kan niet tegen troep.

Bij anderen kan ik rommel prima verdragen, maar om mij heen wil ik het opgeruimd. Ik hou van functionaliteit en esthetica, want het oog wil ook wat.

Verder kun je met me praten over het weer, de vlag van Liechtenstein, filosofische concepten over bewustzijn en het ego, het WK darts en etiquette omtrent het gebruik van beurtbalkjes in de supermarkt.

En vooruit: ook over content.

Mijn achtergrond is niet zo boeiend.

In het kort: de niet-afgeronde opleiding Maatschappelijke Zorg en de wel-afgeronde opleiding Journalistiek. Ik maakte als tekstschrijver en redacteur mijn kilometers online en op print: van ultrakorte tot best-wel-lange copy.

Dit deed ik voor grotere organisaties, eenpitters en van alles ertussen. Een portfolio met voorbeelden en testimonials volgt z.s.m.

Dit leek me ook nog wel handig om te melden:

  • Ik vind een klik belangrijk.
  • Mijn uurtarief is € 85,—  en voor werk op locatie reken ik € 0,50 reisvergoeding per kilometer. Reistijd tot één uur per rit is voor mijn rekening, daarboven geldt mijn uurtarief. Prijzen excl. btw.
  • Je doet me altijd een plezier met koffie. Oploskoffie telt niet.


En dan nog dit:

Ik hou van fijn luistervoer. Bijvoorbeeld de prachtige, tijdloze speech This is water van David Foster Wallace. Of het album Bat Out Of Hell van Meatloaf, waar ik altijd wat weemoedig van word. En vrijwel alles van Johnny Cash, uiteraard.

Volgens mij ben ik behoorlijk ruimdenkend, maar ik weiger friet ‘patat’ te noemen. Voor een verfrissend tegengeluid en andere gespreksstof mag je natuurlijk altijd contact met mij opnemen.