Stiekem ben ik best wel een idealist.

Niet dat ik ronddobber op een boot van Greenpeace. Of dat ik ontwikkelingswerk doe in Zimbabwe. Want dat doe ik allebei niet.

Maar ik werk wel bewust met content. Van woord tot website: met content kun je prachtige dingen doen. En dat gebeurt gelukkig ook, on- én offline. Met zinnig drukwerk, écht klantgerichte communicatie en gebruiksvriendelijke websites.

Helaas is er ook een andere kant.

Een kant van alleen maar zenden en de gebruiker niet zo serieus nemen. Met websites die brakker zijn dan Brabanders na carnaval. Met dertien-in-een-dozijn content. Of met gewiekste marketing voor slechts de pageviews en click-through rate.

Hm, te cynisch…?

Gelukkig ben ik óók een realist. Van idealisme alleen kun je niet leven. Voor goede content heb je een plan nodig. Daar hoort onderzoek bij, een oprechte intentie, strategie en wilskracht.



“Zijn aanpakkerige houding, zijn no-nonsense kijk op het leven, en zijn open en geïnteresseerde karakter maken Jeroen zonder twijfel een collega of partner met wie je graag samenwerkt.”

Karlijn Goossen – journalist, hbo-docent en onderzoeker

Karlijn Goossen



“Jeroens verhalen kenmerken zich bovenal door drie sterke punten: stevige en sluitende inhoud, mooi en zeer goed taalgebruik, goede opbouw. Een parel dus voor een eindredacteur.”

Juditte Aangeenbrug – eindredacteur Entree Magazine

Juditte Aangeenbrug


Mijn achtergrond is niet zo boeiend.

In het kort: de opleidingen Maatschappelijke Zorg (niet afgerond) en Journalistiek (wel afgerond). Ik maakte als tekstschrijver en redacteur mijn kilometers online en op print: van ultrakorte tot best-wel-lange copy.

Webteksten, artikelen, blogs, nieuwsbrieven, copy voor drukwerk: you name it, I wrote it. Voor grotere organisaties, media, het mkb en zzp’ers.

Nu focus ik me op contentdesign, -modelling en -strategie. Met tools en denkwijzen die zorgen voor betere content.


Goed, even iets meer over mezelf:

  • Ik vind een klik belangrijk. Goede content maak je voor en mét mensen.
  • Mijn uurtarief is € 85,—  en voor werk op locatie reken ik € 0,50 reisvergoeding per kilometer. Prijzen excl. btw.
  • Je doet me altijd een plezier met koffie. Oploskoffie telt niet.


Liever nog iets persoonlijker…?


Jeroen Schalk, geboren in Nijmegen (1989). Gesetteld in Utrecht, met een gezin. In een rijtjeshuis en met een klimplant naast de voordeur. Ik ben slecht in elevator pitches. Maar dankzij twee jonge kinderen weet ik wél jaloersmakend veel over Peppa Pig en Brandweerman Sam.

Ik kan niet tegen troep.

Bij anderen kan ik rommel prima verdragen, maar om mij heen wil ik het geordend. Opruimgoeroe Marie Kondo zou trots op me zijn.

Verder kun je met me praten over het weer, de vlag van Liechtenstein, filosofische concepten over bewustzijn en het ego, het WK darts en etiquette omtrent het gebruik van beurtbalkjes in de supermarkt.

En vooruit: ook over content. 😉

En dan nog dit:

Ik hou van fijn luistervoer. Zoals de prachtige speech This is water van David Foster Wallace. Of het album Bat Out Of Hell van Meatloaf, waar ik altijd wat weemoedig van word. En vrijwel alles van Johnny Cash, uiteraard.

Last but not least: volgens mij ben ik behoorlijk ruimdenkend, maar ik weiger friet ‘patat’ te noemen.

En… wat denk je? Zit er een interessante kennismaking of goed gesprek in? Dan mag je altijd contact met mij opnemen.